بازاریابی دنیای بزرگی است که اغلب افراد در آن به دنبال بلندپروازی های بی انتها هستند. ایده هایی مثل اثرگذاری بر روی تمام مشتریان بالقوه در دنیا با حتی افزایش اعتبار برند در سطح جهانی همیشه برای بازاریاب ها جذاب بوده است. اگرچه این مدل رویاپردازی ها بیانگر درک عمومی از صنعت مارکتینگ است، اما در واقعیت اوضاع اصلا این شکل...
ما در دنیای کاملا دیجیتالی زندگی می کنیم که کم کم حتی محصولات فیزیکی هم، مثل فروشگاه های کلاسیک، در حال ناپدیدشدن هستند. حالا بازار محصولاتی داغ است که نه تنها ما به ازای فیزیکی ندارند، بلکه کاملا در دنیای دیجیتال رد و بدل می شوند. مثلا صنعت گیم را در نظر بگیرید؛ این صنعت قبلا براساس فروش انواع دیسک بازی جریان داشت. با...
بازاریابی دیجیتال تمرین هیجان انگیزی در بازار محسوب می شود. البته به شرط اینکه تمام مهارت های موردنیاز را بلد باشید. وگرنه حال و روز کسی را خواهید داشت که هر روز شکنجه ای باورنکردنی را پشت سر می گذارد. از قدیم گفته اند «هر کاری قلق خاص خودش را دارد»؛ ما هم در روزنامه فرصت امروز درباره بازاریابی دیجیتال چنین...
بازاریاب های زیادی در سراسر دنیا هستند که فعالیت شان را نه به عنوان عضوی از یک برند بزرگ، بلکه در قالب موسسه ای مستقل دنبال می کنند. معمولا کارمندان دوست دارند بعد از مدتی یک تنه به دل بازار زده و شانس شان را برای موفقیت در قالب یک کارآفرین مستقل امتحان کنند. قبول دارم چنین مسیری شبیه سناریو فیلم های هالیوودی به نظر می...
تولید محتوای دیجیتال دنیای پهناوری است که هر بازاریابی دوست دارد در آن موفق شود. با این حال کمتر کسی روش های مناسبی برای چنین موفقیت هایی در سر دارد. اغلب مردم فکر می کنند همین که چند تا پست ساده در شبکه های اجتماعی قرار داده و کمی هم از گزینه های تبلیغاتی گوگل استفاده کنند، دیگر مو لای درز کارشان نمی رود. اگر شما هم چ...
معمولا محصولاتی که از سوی یک شرکت تولید می شود، رقیب مستقیم یکدیگر در بازار نیستند؛ چراکه کمپانی موردنظر برای سود بیشتر هم که شده محصولاتی دقیقا شبیه به هم در بازار عرضه نمی کند. البته این امر درباره شرکت متا اصلا مصداق ندارد؛ چراکه همین حالا هم مارک زاکربرگ با مدیریت همزمان فیس بوک و اینستاگرام جای زیادی برای اما و اگ...
پادکست ها وقتی حوصله آدم حسابی سر رفته و حس هیچ کاری را ندارد، مثل دوست های صمیمی سراغ آدم آمده و تا حال مان را جا نیاورند، دست بردار نیستند. به خاطر همین هم مردم تقریبا همه جا به پادکست های مورد علاقه شان گوش می دهند. انگار که این پادکست ها تاثیری حتی بهتر از جلسات مشاوره و روانشناسی دارد. البته اگر بخواهیم منصفانه به...
نویسنده های مشهور دنیا معمولا یک دوران اوج مشخصی دارند. مثلا نویسنده ای که تا همین دو دهه قبل کتاب هایش در عرض چند روز فروش می رفت، شاید حالا دیگر شانس زیادی برای جذب مخاطب نداشته باشد. این نه به خاطر ضعف های داستان نویسی، بلکه تغییر سلیقه مردم و ظهور رمان های تازه است. آن وقت نویسنده قصه ما چاره ای به غیر از تما...
بازاریابی دیجیتال یکی از حوزه های پرطرفدار در بین کارآفرینان محسوب می شود. درست مثل یک تیم ورزشی پرطرفدار که همه مردم دنیا را دور خودش جمع می کند، دیجیتال مارکتینگ هم دو دهه ای هست در کانون توجه بازاریاب ها قرار دارد. البته توسعه سریع شبکه های اجتماعی و تحولات چند سال اخیر کلی سوال مختلف درباره این الگو ایجاد کرده است....
مردم عادت دارند وقتی سال نو از راه می رسد، تغییرات گوناگونی در زندگی شان ایجاد کنند. فرقی ندارد این تغییر کنار گذاشتن یک عادت کوچک باشد یا تحولی بی نهایت بزرگ در نحوه زندگی؛ به هر حال تغییر و تحول همزمان با سال جدید احساس خوبی به آدم می دهد. البته این وسط دنیای کسب و کار هم سالانه دگرگونی های زیادی پیدا می کند. کافی اس...
بازاریابی دیجیتال از وقتی وارد دنیای مارکتینگ شده همه الگوهای قدیمی را یکی پس از دیگری از میدان به در کرده و خودش به تنهایی بر سکوی قهرمانی ایستاده است. به طوری که حالا دیگر بازاریابی غیردیجیتالی تقریبا معنایی ندارد. از طرفی کاهش هزینه های مارکتینگ به لطف فناوری های دیجیتال و ایجاد فضایی برای رقابت برندهای کوچک با غول...
آدم ها به شیوه های مختلفی به خودشان دروغ می گویند. مثلا ورزشکاری که با یک حریف سرسخت رو به رو شده، به خودش هزاران امید دروغین می دهد تا بلکه در زمین مسابقه از همام اول بازنده نباشد. به طور مشابه، دانشجوها هم در فرجه امتحانی برای اینکه از زیر بار مطالعه منابع سنگین در بروند، انواع و اقسام دروغ های خیالی به خورد خودشان م...
تولید محتوا یکی از آن فرصت های تازه ای است که می تواند افراد علاقه مند به حوزه های مختلف را بدون هیچ دردسری وارد دنیای کارآفرینی کند. فقط کافی است به اندازه کافی در یک حوزه مهارت یا تخصص داشته باشید تا با تولید محتوا در فرمت های مختلف بتوانید کلی شهرت برای خودتان به دست بیاورید و صدالبته حساب بانکی پر از پولی داشته باش...
هوش مصنوعی دیگر یکی از فناوری های دور یا امری متعلق به آینده نیست. امروزه بسیاری از حوزه های کاری به طور مداوم پیوند نزدیک تری با هوش مصنوعی پیدا می کنند. در این میان بازاریابی نیز به عنوان یکی از حوزه های مهم و اثرگذار اهمیت ویژه ای در پیوند با هوش مصنوعی دارد. بسیاری از کارآفرینان در این میان به دنبال آشنایی با مزایا...
بازاریابی دیجیتالی به بخش جدانشدنی از تبلیغات و فروش هر کسب و کاری تبدیل شده است. درواقع جهان امروز، عرصه دیجیتال محسوب می شود که در آن گوشی های هوشمند به پرکاربردترین ابزار زندگی روزمره تبدیل شده است. تحت این شرایط اگر از فرصت های موجود نهایت استفاده را نداشته باشید، ابدا شانسی حتی برای بقا نخواهید داشت. این امر در حا...